La Cursa Ciutat de Vilanova de 10 i 5 km, diumenge a la façana marítima amb més de 1.000 participants

La prova de 5 km, l'Autonòmic absolut i màster de la distància
La presentació de la prova va ser dilluns // ABEL PÉREZ

Ja ha començat el compte enrere per a la Cursa Ciutat de Vilanova de 10 i 5 km. La prova és aquest diumenge, 18 de maig, per la façana marítima. La cursa de 5 km arrencarà a les 8.45 h i la de 10 km, a les 9.30 h. La sortida, en tots dos casos, serà davant de la plaça del Port. El recorregut de les dues carreres és pla i ràpid, fet que afavoreix la consecució de marques personals.

Dilluns se’n va fer la presentació a la sala de premsa de l’Ajuntament de la capital del Garraf amb la presència de Miguel Ángel Iglesias, regidor d’Esports del Consistori vilanoví; Mercè Rosich, presidenta de la Federació Catalana d’Atletisme; Benito Nogales, vocal de curses de ruta de la Federació; Josep Jané, president del club Atletesvng, i Montserrat Elias, directora tècnica del club Atletesvng.

Enguany, la carrera de 5 km esdevindrà el Campionat de Catalunya absolut i màster de la distància. Comptarà amb els millors atletes catalans de l’especialitat. Ja s’hi han inscrit 154 persones que estan federades.

Josep Jané, president del club Atletesvng, organitzador de la cursa, va explicar que enguany s’assolirà un rècord de participació, amb 1.068 persones inscrites, la major part de la zona Penedès-Garraf, però també provinents de tota Catalunya i fins i tot de l’estat espanyol i d’altres països.

La jornada també inclou una cursa infantil, que per motius de seguretat s’ha separat en dues categories i distàncies: els sub-14 i sub-12 faran 1.400 metres, i hi haurà una segona sortida per als més petits i petites, que faran un traçat de 800 metres. La canalla correrà a partir de les 11 del matí.

Mercè Rosich, presidenta de la Federació Catalana d’Atletisme, va agrair a la ciutat de Vilanova i la Geltrú acollir aquesta competició posant totes les facilitats i recursos. També va voler destacar la important participació femenina que hi haurà diumenge.

Etiquetes:

PUBLICITAT

Comparteix la notícia