Search
Close this search box.
,

La DGT obligarà a reduir la velocitat en els avançaments a bicicletes

Els ciclistes, un dels col·lectius més vulnerables a les carreteres

Un grup de ciclistes, en ruta // POL SOLER (THOMSON BIKE TOURS)

La DGT canviarà la llei de trànsit aquest 2021 per emparar més la circulació dels ciclistes. Es tracta d’un dels col·lectius més vulnerables a la carretera.

A la comarca del Garraf sovinteja l’avançament a bicicletes, sobretot en els dies festius, en diverses carreteres, com ara les del pantà de Foix i de les Costes del Garraf. Amb els canvis previstos es vol protegir més els ciclistes.

Què es modificarà? Fins ara, per avançar una bicicleta o un grup de ciclistes en una carretera era obligatori deixar un metre i mig de distància de seguretat.

Quan en els pròxims mesos entrin en vigor les noves reformes incloses en la llei de trànsit, caldrà deixar el metre i mig lateral com a mínim entre el vehicle i la bicicleta, i s’haurà de reduir la velocitat com a mínim fins a 20 km/h per sota del límit genèric de la via.

Pere Navarro, director general de la DGT, ho va avançar la setmana passada en un col·loqui organitzat per Executive Forum.



“D’entrada, qualsevol norma que ens protegeixi, és genial”, afirma el vilanoví Sergi Florenciano, habitual usuari de la bicicleta, ja que treballa per a una empresa nord-americana (Thomson Bike Tours) que organitza rutes per traçats emblemàtics del ciclisme internacional.

“Que de tant en tant es vagi actualitzant la llei de trànsit en aquest sentit també és bo, ja que ajuda a recordar quines obligacions tenen els conductors d’altres vehicles. Ara bé, l’important de tot plegat és incidir en la sensibilitat dels altres usuaris de la via en la vulnerabilitat que tenim els ciclistes”, afegeix.

Amb la nova normativa, en vies limitades a 90 km/h, l’avançament s’haurà de fer a, com a màxim, 70 km/h. L’incompliment de la nova normativa serà castigat amb multes de 200 euros i la retirada de tres punts del carnet.


SERGI FLORENCIANO, CICLISTA
“L’important de tot plegat és incidir en la sensibilitat dels altres usuaris de la via en la vulnerabilitat que tenim els ciclistes”


Segons Sergi Florenciano, “s’agraeix qualsevol llei que impliqui reduir la velocitat per avançar un o diversos ciclistes. No és el mateix que t’avanci un camió a 50 quilòmetres per hora que a 70. Canvia molt. La DGT és pionera quant a estudis de seguretat i senyalització. El que ens manquen són carrils bici per una qüestió cultural. Aquí, a diferència d’Holanda, Alemanya o països nòrdics, encara associem la bici a fer esport i no al dia a dia”.

Segons informa RAC 1, la sinistralitat entre els ciclistes és la que menys ha baixat en un any de pandèmia i de molt menys trànsit. Al llarg de tot l’any 2020, fins a 36 ciclistes van perdre la vida a les carreteres espanyoles, segons dades de la DGT.

Comparteix la notícia