La Mitja i el Quart de Marató de Sitges, amb prop de 2.900 atletes

Les dues proves es disputen aquest diumenge amb sortida des del Passeig Marítim i un circuit pel nucli de la vila
La Mitja i el Quart de Marató de Sitges tornen aquest diumenge // ZONA VIP EVENTS

Compte enrere per a la 40a Mitja Marató i el 12è Quart de Marató de Sitges, que es disputen aquest diumenge. Sumant les dues proves s’espera la participació de prop de 2.900 persones. Ahir al migdia se’n va fer la presentació. Es va informar que ja hi havia 1.813 atletes inscrits a la Mitja Marató i 1.023 al Quart de marató, fent un total de 2.836 participants, 300 persones més que l’any anterior. L’organització va a càrrec de l’Ajuntament de Sitges i de Zona Vip Events.

En el circuit d’enguany es manté l’aposta per fer-lo transcórrer per carrers del nucli de la vila. Això afavoreix la presència de públic i els corredors i corredores ho agraeixen. La sortida del Quart de Marató (10.549 metres) serà a les 9 del matí, mentre que la Mitja Marató (21.098 metres) començarà a les 10 h. En tots dos casos s’arrencarà des del Passeig Marítim, al costat del Club de Mar. L’arribada estarà molt a prop, al Passeig de la Ribera.

Dissabte, torn per a la canalla

L’aperitiu de les dues curses seran les proves escolars de dissabte, que comptaran amb un total de 170 nens i nenes. S’inclouran curses inclusives i adaptades. La jornada es desenvoluparà entre les 16 h i les 18 h, amb sortida i arribada davant del Club de Mar. A partir de 5è d’ESO hi haurà podis per als nens i les nenes que ocupin els tres primers llocs de cada categoria, però tota la canalla participant rebrà una medalla de record. Les proves s’aniran succeint de menor a major edat.

Aquest 2024, la Mitja Marató de Sitges manté el caràcter de cursa solidària i recaptarà fons per a l’entitat ONG Ocularis, que es dedica a les cures i la formació oftalmològiques a l’Àfrica subsahariana.

A banda de les curses adaptades de dissabte, en les proves del diumenge també es preveu la participació d’invidents o persones amb mobilitat reduïda, com en anteriors edicions de la Mitja Marató i del Quart de Marató de Sitges.

Aposta per una “vila saludable”

En la presentació de la prova, l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, va manifestar que “l’Ajuntament treballa per tenir una vila esportiva i saludable. Hem fet una inversió important en equipaments i ja en tenim d’altres de projectats per al futur. Volem que tothom tingui l’oportunitat de fer l’esport que desitgi al llarg de la seva vida i en especial volem fer èmfasi en la promoció de l’esport femení”.

Al seu torn, el regidor d’Esports de la vila, Jaume Monasterio, va recordar que “el nou circuit homologat de l’any passat té molt bona acceptació. Hem incrementat el nombre de participants i està pujant el percentatge femení dins de la prova”.

El circuit: Sortida al Passeig Marítim i arribada al Passeig de la Ribera

La Mitja Marató i el Quart de Marató de Sitges arrencaran del Passeig Marítim, a l’altura del carrer d’Antoni Cartró. Els corredors i corredores faran tot el Passeig Marítim fins al carrer de Josep Vicenç Foix per on arribaran a l’avinguda de Navarra i seguiran per l’avinguda de Salvador Casacuberta fins al carrer de Torres Quevedo i els carrers Josep Carner, que enllaçaran altre cop amb l’avinguda de Navarra fins a la rotonda amb el carrer de Ramon de Dalmases. Des d’aquest punt continuaran fins a un tram de l’avinguda de les Cases del Sord que condueix al carrer del Mestre Manuel Torrents, el carrer de l’Abadessa Maria Lluïsa Dalmau i arriba a l’Avinguda Sofia. Un espai d’aquest vial farà retornar els i les participants cap al carrer del Mestre Manuel Torrents i després continuaran per l’avinguda de Navarra. Aleshores, trencaran pel carrer d’Antoni Muntañola fins al carrer del pintor Joaquim de Miró, un tram del carrer de Balmes i agafaran el carrer del pintor Agustí Ferrer Pino fins a l’avinguda de Navarra per seguir pel carrer de Salvador Casacuberta fins al Passeig Marítim. En aquest emblemàtic espai avançaran fins al carrer d’Antoni Cartró per continuar fins a l’avinguda de Nostra Senyora del Vinyet, travessar l’Avinguda Sofia, entrar al carrer de Sant Muç i seguir pel carrer de mossèn Joan Llopis. A l’alçada de la plaça del Pou Vedre agafaran el carrer de Joaquim Espalter. Aquest vial portarà els i les atletes cap al carrer de Sant Josep i Bonaire fins al Passeig de la Ribera, que es farà fins a la Fragata i tornar amb l’objectiu d’anar cap al carrer de la Bassa Rodona i acabar passant pel carrer de Sant Antoni, Avinguda Sofia i finalitzant altre cop al Passeig de la Ribera. En tots aquests carrers es veurà afectada la circulació i l’aparcament al llarg del diumenge, entre les 6 del matí i les 13 h del migdia.

 

Etiquetes:

PUBLICITAT

Comparteix la notícia