El Campus de Tecnificació del Bàsquet Ribes ha tancat la primera setmana de manera molt reeixida. La nombrosa participació de jugadores i de jugadors ha anat acompanyada d’una excel·lent actitud de totes i de tots, que han demostrat unes ganes enormes de millorar.
Xavi Villanueva, actual cap del centre del Penedès-Garraf del Programa de Detecció i Perfeccionament de la Federació Catalana de Bàsquet, i Xavi Canales, entrenador de llarga trajectòria a la comarca i fundador del Temple 23, han estat els tècnics convidats per transmetre els seus consells a la canalla.
El nou format, en part obligat per les mesures de prevenció de la Covid-19, ha resultat un encert a l’hora de perfeccionar els gestos tècnics dels jugadors i jugadores.
El Campus es clou el 31 de juliol. Pròximament hi passaran més entrenadors, com ara Xavier Isern, exseleccionador de la Federació Catalana, o Edu Piñero, exjugador professional i entrenador del Sitges.
De moment, s’ha treballat el bot de la pilota com a desestabilitzador de la defensa i creador de camins verticals cap a cistella; la parada, com a generadora de bons tirs; les finalitzacions, el joc d’esquena a la cistella, i les recuperacions i recepcions de la pilota, entre altres facetes del joc. També s’ha posat èmfasi en el treball condicional de força, salt, velocitat i resistència.