L’Ajuntament de Sitges impulsa una renovació important al pavelló esportiu de Pins Vens. Les obres inclouran la substitució de la coberta i la millora dels paviments esportius, a través d’un pla d’actuacions que s’iniciarà el pròxim mes d’agost amb el canvi del parquet del pavelló de Pins Vens 2. Aquesta primera intervenció compta amb un pressupost de 70.000 euros, que es finançarà mitjançant una subvenció del Consell Català de l’Esport.
Les altres dues actuacions previstes se centraran en el pavelló 1 de Pins Vens, on se substituirà la coberta, amb un cost estimat de 245.000 euros, i es renovarà el paviment de la pista amb terratzo, amb un pressupost de 140.000 euros.
Els treballs al pavelló 1 també es finançaran amb subvencions del Consell Català de l’Esport i s’han programat per al 2028 per poder completar prèviament tot el procediment administratiu necessari. Aquest inclou la redacció dels projectes, la tramitació del concurs, l’aprovació inicial, el període d’exposició pública, l’aprovació definitiva i la licitació de les obres. En aquest cas, les obres també es farien a l’estiu coincidint amb el període de menor activitat esportiva per minimitzar les afectacions.
Segons Daniel Martínez, regidor d’Esports de Sitges, “són obres absolutament necessàries per posar al dia aquesta instal·lació i garantir-ne un ús adequat en els pròxims anys. La renovació de la coberta i de les pistes permetrà millorar tant la seguretat com la qualitat de la pràctica esportiva”.
Martínez subratlla que “els clubs que fan ús del pavelló de Pins Vens són coneixedors d’aquests projectes, amb els quals s’ha mantingut una comunicació constant”. El regidor també remarca que “l’objectiu és minimitzar les afectacions durant les obres i que, un cop finalitzades, les entitats esportives puguin gaudir d’unes instal·lacions modernes i adaptades a les seves necessitats”.
A banda d’aquestes actuacions, la regidoria d’Esports preveu estrenar un nou marcador per al pavelló 2 al llarg de les pròximes setmanes.