Sobre la prohibició de poder fer fotos a peu de gespa arran de la pandèmia

La Federació n'ha de prendre nota i canviar el protocol
Fer fotos des de la grada limita molt la feina del reporter gràfic // G.M.CH.

Sempre s’ha dit que el periodista mai no ha de ser protagonista d’una notícia. Hi estic totalment d’acord, però avui em permetreu la llicència de saltar-me aquest criteri tan vàlid. Ho faig en un article purament d’opinió.

En el Vilanova-Rapitenca de diumenge, per segon partit seguit a l’Alumnes Obrers, als informadors se’ns va prohibir estar a peu de camp. Ho entenc per als periodistes que es limiten a fer la crònica o un article sobre el partit o per als qui en fan la narració. Però què passa amb els càmeres i, especialment, amb els fotògrafs?

Segons el protocol de la Federació Catalana de Futbol, la presència dels mitjans de comunicació només està permesa en les grades de la instal·lació, i en cap cas a la zona esportiva en contacte amb les persones intervinents en el partit. El club local serà el responsable de la distribució dels diferents mitjans de comunicació en les grades, de forma que entre ells mantinguin una distància mínima de 2 metres, i es compleixin les disposicions en matèria de públic, essent recomanable que en cas necessari es delimiti a la zona de córners de la graderia un espai per a la premsa gràfica.

Tenint en compte que és futbol territorial, tan perillós és que un, dos o tres fotògrafs –tampoc n’hi ha més en partits d’aquest tipus– amb la mascareta de rigor, puguin situar-se a la línia de fons o en un lateral per treure les imatges del partit? Haver de fer fotografies des de la grada és un obstacle a la nostra feina.

Els qui em coneixen ja ho saben. Habitualment, em situava darrere de la porteria on atacava el Vilanova a la recerca de les millors imatges: jugades, celebracions, decepcions, gols… Ara això no m’és possible. Normalment estic més sol a la línia de fons que a la grada.

En aquests dos últims partits, sort he tingut del fotògraf que té el Vilanova, en Luis Fernández, que opera amb una càmera amb una òptica que abasta més distància que la meva.

Entenc que el Vilanova ens prohibeix saltar a la gespa per estalviar-se una multa. És la Federació la que ha de prendre nota i canviar aquest protocol. Serà en benefici d’una millor cobertura del futbol català tenint en compte la tipologia de mitjans, la majoria molt humils, que el seguim.

Etiquetes:

PUBLICITAT

Comparteix la notícia