Search
Close this search box.
,

Una parella de Sitges, al Ral·li Costa Brava Històric amb un Mehari de 1976

Completen uns 450 quilòmetres en 10 trams cronometrats

Gorjón i Vivó dins del Mehari en la sortida del ral·li // RALLY COSTA BRAVA

El sitgetà Francesc Gorjón, mecànic de professió, i la seva dona, Antònia Vivó, van disputar dissabte la modalitat esprint del Ral·li Costa Brava Històric de clàssics. Ho van fer a bord d’un autèntic Mehari de 1976.

Una part de la feina de Gorjón és la restauració d’aquests històrics vehicles de Citroën. Així que va decidir plantar-se a terres gironines sense retocs al cotxe.

“Únicament vaig tunejar-lo per fora perquè lluís més. M’interessava recopilar les autèntiques sensacions del vehicle en carretera. He tret molta informació de cara a futures restauracions”, apunta.

Gorjón i Vivó, que feia de copilot, van recórrer uns 450 quilòmetres sense parar en 10 trams cronometrats sortint de Palamós i tornant al mateix municipi.

“Vam preguntar a l’organització si ens podíem apuntar amb un Mehari i ens van dir que sí. Aquí va començar la nostra aventura. No sabíem ben bé on ens ficàvem. De fet, ens vam acabar assabentant que el ral·li era puntuable per al Campionat d’Europa de Clàssics”, explica Gorjón.


Abans del ral·li se’ls va lliurar un ‘roadbook‘ de 80 pàgines. A partir d’aquí, carretera i manta havent d’assolir una mitjana de velocitat triada prèviament segons les condicions del vehicle.

“Imagina’t amb el Mehari per carreteres secundàries, amb corbes tancades i intentant no perdre’ns. A les nits la dona duia un frontal per seguir les indicacions del ‘roadbook‘. I si et saltaves un punt, havies de tirar enrere. L’orientació era bàsica. Va ser una experiència brutal”, afirma Gorjón.

El Mehari va causar sensació entre vehicles de marques com Porsche, BMW, Lancia o Renault. Gorjón ja frisa per repetir l’any que ve.

[su_box title=”El Ral·li, amb el programa #Motordona”]Una de les atraccions del ral·li va ser la participació de dones, com a part del programa #MotorDona, impulsat per RallyClassics. Antònia Vivó va ser una de les dones copilot que hi van prendre part. Aquest programa està destinat a promoure la participació i el talent femení en aquest tipus de proves.[/su_box]

Comparteix la notícia